Markedsføring på sociale medier (SoMe)
Udvælg den eller de rette SoMe platforme med omhu og sæt ind med præcision. Vi hjælper jer igang.
Kom godt igang med markedsføring på de sociale medier
Sociale medier er dynamiske, inkluderende, umiddelbare og ofte baseret på dialog. Alt sammen aspekter der gør dem stærke og effektive, men også noget man skal have respekt for – af netop de grunde.
Der er mange SoMe platforme, vi har dog valgt at specialisere os i de pt mest effektive, nemlig Facebook og Instagram.
Hvad er markedsføring på sociale medier?
Som beskrevet kort ovenfor har de forskellige medier hver deres egenskaber. Hvilke medier man skal vælge at fokusere på afhænger af tre ting; hvem I er, hvad I vil og hvor meget tid I vil/kan bruge på det.
De primære sociale medier, er: Facebook, Instagram, Twitter, Snapchat, LinkedIn og Youtube.
Hvem er I?
Der findes ikke ét socialt medie, som er velegnet til markedsføring for samtlige virksomheder i verden. For nogen er det værdifuldt at være tilstede på Facebook, mens Instagram for andre viser sig at være det helt rigtige medie.
Ud fra en forståelse af hvem I er, kan vi hos WorkingMedia hjælpe jer med at finde frem til de rigtige medier at fokusere på.
Hvad vil I?
Valget af medie er også afhængigt af, hvad formålet med markedsføringen er. Vil I skabe mere opmærksomhed om jeres brand, har I et specifikt budskab I gerne vil ud med, eller er der en række produkter I gerne vil øge salget af?
Mulighederne for markedsføring på sociale medier er utallige – det handler blot om at definere målet og ambitionerne.
Hvad kan og vil I?
Sociale medier tager tid. Hvis resultatet skal være godt, skal man derfor, inden man kaster sig ud i markedsføringen på de sociale medier, gøre op med sig selv hvor meget tid man kan og vil bruge på det.
Det er altid bedre at vælge ét eller to medier at fokusere grundigt på, end at tro at man skal favne hele paletten, selvom tiden og ressourcerne ikke er til det. Resultatet bliver nemlig derefter.
Få hjælp til jeres markedsføring på de sociale medier
Med en velovervejet social medie strategi åbnes dørene ind til de sociale mediers forunderlige evner, når det gælder salg, markedsføring og branding.
Vi kan hjælpe med følgende...
Analyse
En analyse af hvem I er, hvor I står nu og hvor I gerne vil hen, vil afdække hvor og hvordan I kan bruge de sociale medier til at nå jeres målsætninger. Uanset om målsætningerne er et øget salg, større kendskab eller noget helt tredje.
Workshops
Den bedste strategi bliver til i samarbejde med jer.
Hos WorkingMedia baserer vi vores arbejde på at skabe en social medie strategi, der udspringer af input fra jer. Det er derfor vigtigt undervejs i processen at mødes løbende, så vi konstant sikrer, at strategien stemmer overens med jeres overnatningssteds DNA.
Eksekvering
En strategi er ingenting værd, hvis vi ikke formår at klæde jer på til at eksekvere den. Som de fleste har oplevet, så er det der står på et stykke papir, ikke altid det der sker i virkeligheden.
En social medie strategi fra WorkingMedia, er derfor en fleksibel strategi der ikke sætter ting i kasser, men tager højde for at den skal virke udenfor mødelokalet også.
Målinger
Effekten af en social medieindsats kan måles! Endda i detaljer. Derfor er det vigtigt for arbejdet med strategien, at vi løbende måler, på de resultater den leverer. Det fantastiske ved sociale medier er, at de er dynamiske og umiddelbare – men derfor også svære at forudsige retningen af. Målingerne hjælper os til at være på forkant med den udfordring.